Trendy roku 2020: Jak využít online nahrávání ve firmě?

Využívání videí ve firmách je novodobým trendem, který nejspíš jen tak nezmizí. A není se čemu divit – dobře připravená videonahrávka má řadu výhod:

  • je osobnější než psaný text
  • můžete ji využít místo opakujících se školení nebo přednášek, a tak ušetřit čas i peníze
  • je možné si ji pustit odkudkoli a v čase, který se posluchači hodí
  • posluchači si mohou videa pouštět opakovaně a kdykoli si připomenout část, kterou potřebují
  • Videa vám pomohou zůstat ve spojení se vzdáleně pracujícími zaměstnanci

Už jsme vám sepsali postup, jak vytvořit kvalitní online přednášku (nebo jinou videonahrávku) tak, abyste ji mohli využít opakovaně. Nyní se blíže podíváme na konkrétní způsoby, jak si pomocí nahrávání videí usnadnit komunikaci s kolegy a zaměstnanci. Videa můžeme využít v nejrůznějších oblastech:

  • Recruitment
  • Komunikace hodnot a příběhu firmy
  • Školení zaměstnanců
  • Představení produktu

ONLINE RECRUITMENT

Proč se snažit o osobnější přístup při výběru zaměstnanců?

Výzkumy ukazují, že jsou zaměstnanci šťastnější a efektivnější, když se jejich hodnoty a přístup k práci shodují s firemní kulturou. 

Proto byste měli potenciálnímu kolegovi o firmě sdělit více než pár řádků na webu. Video je skvělým způsobem, jak se představit a přiblížit potenciálním zájemcům atmosféru ve vaší firmě. Můžete diváka provést kancelářemi, natočit rozhovory se zaměstnanci nebo ukázat, jak vypadá typický pracovní den. 

Využitím videa si můžete usnadnit i samotný výběr zaměstnanců. Při promyšleném postupu může být recruiting pomocí videí plnohodnotnou náhradou za nákladná výběrová řízení, která jsou navíc v současné době v osobní podobě obtížně uskutečnitelná. 

Díky videu je možné uspořádat pohovor s jedním či více hodnotiteli, hrát role podobné pracovním situacím nebo třeba využít metody psychodiagnostiky.

KOMUNIKACE HODNOT A PŘÍBĚHU FIRMY

Videa prezentující příběh, hodnoty a cíle vaší společnosti jsou skvělou cestou, jak formovat způsob, jakým zaměstnanci firmu vnímají. Můžete do nich zapojit vaše vyprávění i rozhovory se zaměstnanci a prezentovat videa na významných firemních událostech nebo vytvářet firemní newslettery.

Definujte si hodnoty vaší firmy a komunikujte je se svými zaměstnanci. Pokud se zajímáte o dopad na životní prostředí, představte udržitelná řešení, která ve firmě uplatňujete. Snažíte-li se pro vaši firmu vybírat klienty, jejichž činnost nějak přispívá společnosti, natočte s nimi rozhovor a ukažte vašim zaměstnancům, proč na jejich práci záleží a k čemu přispívají.

Kdo z nás nemá rád příběhy? Připravte pro video s příběhem vaší firmy, zapojte do něj zaměstnance na různých pozicích a vzájemně sdílejte své zkušenosti. Jde o skvělý způsob, jak se vzájemně poznat a ukázat zaměstnancům jejich místo v příběhu vaší společnosti. Zájmem každé firmy by mělo být, aby se zaměstnanec cítil jako součást většího celku. 

ŠKOLÍCÍ VIDEA PRO ZAMĚSTNANCE

Proč pořádat stále dokola to stejné školení, když můžete jednoduše vytvořit nahrávku, kterou využijete opakovaně? Natočte školící videa pro nové i stávající zaměstnance. Mohou se týkat čehokoli – zaškolení na konkrétní pracovní pozici, naučení nové dovednosti nebo tréninku používání nového pracovního nástroje. Zaměstnanci si je mohou pustit kdykoli ve volné chvíli, aniž by kvůli školení museli někam cestovat a vy ušetříte drahocenný čas i peníze vynaložené na opakovaná školení. 

Pamatujte ale, že je lepší vytvořit video určené přímo k online školení. Pouhá nahrávka školení v osobní formě nebude pro diváky videa tak přínosná, protože nebude směřována přímo na ně.

TIP: Nebojte se být kreativní a zkoušet nové formáty. Můžete například udělat vaše video interaktivní a přidat do něj otázky, kterými si divák ověří, zda správně porozuměl prezentovanému tématu. Pokud ne, může se jednoduše vrátit k dané části nahrávky.

VYTVOŘTE PROFESIONÁLNÍ VIDEONAHRÁVKY

Úspěch videonahrávky nezávisí jen na jejím obsahu, důležitá je i kvalita samotného videa. Proto nabízíme i pro tyto účely k pronájmu naše profesionální studio se špičkovou výbavou

Advertia Studio je vybaveno fotoaparátem Canon EOS 6D Mark II a sekundární kamerou Cannon EOS 600. Můžete tak natáčet až dva statické úhly zároveň a tím oživit vaše video. V případě zájmu lze využít i akční kameru Yi 4k, která zachytí detaily a video tak bude zase o něco dynamičtější. Samozřejmě k němu nechybí ani stabilizátor DJI Osmo pro natočení stabilních a vysoce kvalitních videí. 

Pokud máte představu o obsahu vašeho firemního videa, nebojte se nám ozvat a domluvit si nezávaznou konzultaci. Rádi vám se vším pomůžeme!

Jste připraveni se do toho pustit?

Rezervace

    Chci pronajmout ke studiu také zázemí.
    Vím přesné datum a čas pronájmu studia.

    Máte zájem o komplexní digitální řešení
    pro váš projekt? Podívejte se na náš web.