Menu
V úterý v osm večer nás oslovili z Brainzone, jestli bychom chtěli zastřešit web a digitální marketing pro plánovaný koncert Eda Sheerana. A jestli jsme schopni dodat předběžnou strategii do zítra do rána.
Odpověď: Vyprodáno. Na oba koncerty Eda Sheerana přišlo do Letňan celkem 150 tisíc diváků.
Lidovky.cz, 9. Července 2019

Jak jsme prodali tisíce lístků?
Samotný Ed nestačí.

Cílem bylo, aby si začátkem července cca 150 tisíc lidí řeklo:
,,O víkendu půjdu na koncert Eda Sheerana.”

A tak jsme naslouchali a schraňovali informace, abychom pochopili, z jaké pozice můžeme nejsilněji ovlivnit celou akci. Každý člen našeho týmu se na výzvu podíval očima své specializace a poté jsme se do strategie pustili všichni dohromady.

Úkolem Brainzone bylo, aby o Edově koncertě všichni věděli. Naše práce zahrnovala prodej co nejvíce lístků skrz náš um pohybovat se v digitálu. A protože ani byznys, ani marketingová kampaň nemá černobílé řešení, hledali jsme strategii, kterou bychom vše propojili a mohli co nejefektivněji cílit na potenciální diváky.

Co bylo nejdůležitější?

Největší koncert dekády

To znamená obrovské množství informací. Ty jsme potřebovali sjednotit.

Správné zacílení

Správné zacílení bylo klíčové, abychom věděli, komu takový objem lístků prodat.

Ed Sheeran je pojem

My ale chtěli, aby si lidé připadali, že znají Eda osobně; že jít na jeho koncert je jako jít na koncert svého známého.

Vytvořili jsme virtuální frontu na lístky a středobod komunikace.

Pořadatel Charmenko se postaral o veškeré offlinové aktivity, a že jich bylo. Brainzone zase o celé PR. Vzniklo tím enormní množství informací, které jsme potřebovali koncentrovat na jedno místo a pak s nimi dále pracovat. Náš tým proto postavil web www.edsheeran.cz, na který vedly všechny existující kanály. Jeho indexaci jsme zprvu podpořili PPC kampaní, čímž jsme si pojistili, že půjdou hledající diváci právě k nám.

 

Masivní návštěvnost na webu nám poskytla skvělý nástroj na práci se zákazníkem. Nevytvořili jsme jen landing page, ale kompletní informativní go to place pro kohokoliv, kdo by se po Edovi sháněl.

 

Takové množství dat nám pomohlo k podrobné segmentaci publik. Zjistili jsme, že kromě klasické cílové skupiny můžeme cílit třeba i na rodiče či prodávat vstupenky jako dárek. A že díky remarketingu nemusíme bezcílně čekat na potenciální zákazníky. Věděli jsme, kdo lístky chce, těmto skupinám jsme je nabídli a úspěšně prodali.

Důkaz místo slibů

Lidé si mysleli, že je koncert vyprodaný; přitom 25 % míst bylo jen zarezervovaných. Pořadatele napadlo udělat druhý koncert pro dalších 80 tisíc diváků.

 

Nabili jsme remarketing a vypálili zprávu o druhé akci na všechna námi tvořená publika. A druhý koncert jsme vyprodali.

 

Dobře nastavená strategie nám pomohla zaplácnout dvě mouchy jednou ranou. Sjednocení komunikace a vytvoření publik. A to celé jsme podepřeli náhledem na Edovu skromnou osobnost skrze social media.

Spojíme Eda a lidi

Vrátili jsme se k jednomu z klíčových bodů marketingu – word of mouth (síla kladné reference od přátel). Jistě, jméno Ed Sheeran rezonuje téměř všude. Zjistili jsme ale, že si spousta lidí nespojí Edovu tvorbu s jeho jménem a tváří.

Abychom podpořili dosah informace, kterou si lidé o Edovi předávali, postavili jsme náš plán na obsahu, jenž lidem Eda více přiblížil, a ti o něm pak dál debatovali s přáteli a rodinou.

Přes Instagram a Facebook stories jsme využili audiovizuálních klipů, kde bylo vidět Edovo jméno, jeho vystoupení, hudební tvorba a další zajímavé informace z jeho života. Tím si potenciální diváci mohli lépe spojit, o koho jde, a připomněli si, že o takový koncert nejspíš nechtějí přijít.

Zářným příkladem byla jedna z Facebookových soutěží “Meet and Greet”, kde se mohl výherce s Edem osobně potkat. Tato akce oslovila téměř 270 tisíc lidí a přes 43 tisíc z nich na náš post reagovalo.

Společnou prací jsme překonali koncert Rolling Stones

Ačkoliv se nedostaneme k analytice všech prodejních portálů, a tudíž nespočítáme přesně, kolik lístků jsme prodali přímo my, slavíme. Přes náš web proudila veškerá komunikace, takže se dá říci, že měl náš tým podíl na každém lístku, který nebyl koupený napřímo.

 

Koncert byl největší událostí dekády. Ed potěšil diváky a my jsme rádi, že jsme splnili očekávání pořadatele Charmenko a Brainzone.

Rozhovor s Honzou Borýskem, Mladypodnikatel.cz

Podívejte se na rozhovor o tom jak se celá kampaň probíhala, jak k ní přistupoval management Eda Sheerana, jaké nástroje jsme použili, jaké výsledky přinesla a co si z ní stratég a zakladatel advertia digital, odnesl.

Výsledky

150k lístků

Přes 150 000 prodaných lístků na dva koncerty.

Přes 520k

Přes 520 000 návštěv na webu.

2 koncerty

2 vyprodané koncerty Eda Sheerana.

2,9 mil.

Více než 2.9 mil oslovených lidí.

Poptat agenturu

Jste připraveni využít svůj plný digitální potenciál? Skvělé, pojďme na to.