Menu
blog

Reklamy ze Super Bowl v číslech

5 min read
Novinky | advertia digital | Martin Chovanec

Martin Chovanec

Se zhodnocením reklam ze Super Bowlu z pohledu kreativy v reklamách jsme se již mohli setkat na několika marketingových i společenských webech. Pojďme se ale na nejsledovanější sportovní událost roku podívat více z pohledu čísel

V roce 1967 byla cena za 30 sekundový spot 40 000 dolarů. Pokud bychom vzali v potaz inflaci, která v tomto čísle není zahrnuta, dostali bychom se na částku 307 753 dolarů. V porovnání s letošní sumou, která byla průměrně 5,6 milionu dolarů (127,5 milionu korun), je to opravdu velký rozdíl.

Vidíme tedy vysokou částku za reklamu, která pro většinu lidí asi nebude dávat smysl. Pokud ale vezmeme v potaz, že letošní Super Bowl vidělo 102,1 milonu diváků, tak zjistíme, že cena za oslovení jednoho diváka byla 1,25 Kč. Průměrná cena za oslovení jednoho diváka na národním kanále v USA se pohybovala v roce 2019 kolem 0,44 Kč, to znamená, že Super Bowl je dražší o 184,09 %

Dalším nepříjemným faktem je to, že podle výzkumu z roku 2019 bere 78 % sledujících reklamy na Super Bowlu pouze jako zábavu, která je k nákupu nepřesvědčí. Určitě ale nelze říci, že reklama na Super Bowlu nedává smysl. Vyprodaly se všechny reklamní sloty, takže o reklamu je mezi společnostmi velký zájem. Bylo by tedy potřeba se podívat více pod pokličku a zjistit, jak reklama na Super Bowl ovlivňuje awareness, popřípadě tržby.

K Super Bowlu také neodmyslitelně patří poločasová show, kterou letos obstaraly Shakira a Jennifer Lopez. Jejich energie přivedla k videu na youtube už za prvních 6 dnů 117 milionů diváků! Video z minulého roku, kdy vystupovali Maroon 5 pouze 14 milionů zhlédnutí. Kolik byl honorář těchto hvězd? Tak jako každý rok to bylo přesně 0 Kč. NFL ale stále platí veškeré náklady této poločasové show (technika, security, atd.). Zpěvačky ale ani tak neprodělaly, v den Super Bowlu se zvýšily prodeje jejich singlů o 1013 %!

V Super Bowlu se také projevila elektromobilová horečka. Poprvé byla v jeho rámci odvysílána více než jedna reklama na elektroauta – z celkem 9 reklam se jich objevily 4 včetně reklamy na elektronický Hummer.

Co se týče statistik ohledně používání mobilních telefonů, až 29 % diváků si během hry chatovalo, 28 % dokonce hrálo hry a 27 % bylo aktivních na sociálních sítích.

V roce 2021 se bude finále Super Bowlu konat na Floridě. Uhodnete kolik bude stát 30 sekundový spot a kolik diváků se na finále podívá?

Digitalizace is the new black

3 min read

Že je digitalizace budoucností, to ví svět už pár let. Vzhledem k situaci se ale z budoucnosti velmi rychle přesouváme do současnosti. Ti z nás, kterým se podaří digitalizovat mezi prvními, získají obrovskou výhodu. A někteří velcí hráči už začali. #streaming Offlinový svět si dal pauzu a umělci všech kategorií se teď mohou spolehnout pouze […]

Novinky | advertia digital | Honza Borýsek

Honza Borýsek

Novinky | advertia digital | Reklamy ze Super Bowl v číslech image

Reklamy ze Super Bowl v číslech

5 min read

Se zhodnocením reklam ze Super Bowlu z pohledu kreativy v reklamách jsme se již mohli setkat na několika marketingových i společenských webech. Pojďme se ale na nejsledovanější sportovní událost roku podívat více z pohledu čísel… V roce 1967 byla cena za 30 sekundový spot 40 000 dolarů. Pokud bychom vzali v potaz inflaci, která v […]

Novinky | advertia digital | Martin Chovanec

Martin Chovanec

Novinky | advertia digital | Reklamy ze Super Bowl v číslech image

Community Meetup 07: Content Marketing Strategy

3 min read

Yesterday we meet to discuss “content marketing strategy” with the community, to share our experiences, look at some case studies and debate the present and future of content marketing.  This is a small summary of what we talked about.  First, it is important to start with a definition we can all agree on so we […]

Novinky | advertia digital | Daniel Loaiza

Daniel Loaiza

Novinky | advertia digital | Reklamy ze Super Bowl v číslech image

Nepropásněte něco. Přihlásit k odběru

Poptat agenturu

Jste připraveni využít svůj plný digitální potenciál? Skvělé, pojďme na to.