V dnešních marketing news se dnes podíváme na to, jaký vliv měl koronavirus na retail, jakou novinku momentálně testuje Facebook a jaké změny chystá oděvní společnost H&M
Jak ovlivnila první vlna epidemie retail?
Výzkumná agentura Nielsen přišla s rešerší nákupního chování v retailu, zaměřovala se na období první vlny epidemie (leden až červenec). Z prezentovaných dat vyplývá, že nejvíce během karantény rostl On-line. Ten v období leden – únor zaznamenal meziroční růst tržeb o 37,2 %, během karantény (březen – duben) byl ale meziroční růst 104,9 %. Největší pokles zaznamenal během karantény Horeca segment a to o 77 %. Po karanténě se pokles obratu snížil na (- 21 %).

Z dat dále vyplývá, že 30 % zákazníků začalo kupovat levnější produkty a značky. Ve druhém čtvrtletí začali Češi více šetřit a tento podíl se zvýšil z 41 % na 46 %.
Alza přichází s vánoční kampaní
Kreativa vznikla in-house a zaměřuje se na bezpečnost nákupu. Kampaň bude běžet v Česku, v Maďarsku a na Slovensku.
Přichází propojení chatů v Messengeru a na Instagramu
Uživatelé Facebooku nyní mohou na vybraných trzích uživatelům Instagramu posílat zprávy, aniž by museli stahovat novou aplikaci. To stejné platí i pro uživatele Instagramu vůči uživatelům Facebooku. V dalších měsících je plánováno rozšíření do celého světa.

Facebook minulý týden oznámil, že integruje chat Messengeru s přímými zprávami na Instagramu a posouvá ho k cíli, kterým je sjednocený systém zasílání zpráv přes jeho tři komunikační aplikace (Instagram, Facebook a WhatsApp).
I když zůstanou samostatnými aplikacemi, krok ke spojení chatů by mohl rovněž vyvolat obavy u antimonopolního úřadu ohledně jejich dominantního postavení v oblasti zasílání zpráv.
Zásilkovna přichází se samoobslužnými výdejními místy
Boxy jsou zatím na 11 místech v Česku a do konce roku plánuje Zásilkovna jich mít rozmístěno na 150 místech. V těchto Z-boxech bude možné za stejnou cenu jako přes výdejní místa zásilku vyzvednout a poslat. Zásilkovna těmito boxy chce cílit na menší města a vesnice, kde zatím nemá dostatečně rozšířenou distribuční síť.

H&M zavře 250 obchodů
Švédská oděvní společnost H&M se chce více přizpůsobovat změnám nákupního chování svých zákazníků, které se projevuje větším zájmem o nakupování přes internet. V příštím roce proto plánuje uzavřít 250 poboček, přibližně 5 % z celkového počtu.

V současnosti má společnost z důvodu pandemie zavřeno přibližně 3 % poboček. Na jaře to bylo 80 %.