Menu

Jste připraveni na NFT tsunami?

5 min ke čtení

Začíná se to rozjíždět, přátelé!

Společnost Binance nedávno představila Binance NFT – tržiště pro NFT a digitální sběratelství. V rámci této iniciativy také spustila program s názvem “100 creators”, jež vyzdvihuje talenty z celého světa. 

Ještě ten samý den však Michael Winkelmann, americký digitální umělec známý pod přezdívkou Beeple, představil platformu WENEW s cílem stát se “předním kurátorem a poskytovatelem ikonických momentů”. WENEW draží historické a ikonické okamžiky napříč kategoriemi jako jsou sport, politika, historie a móda. První aukce, která představila NFTs i fyzické předměty od tenisové legendy Andyho Murraye, vynesla tržby přes čtvrt milionu dolarů.

Dokonce i izraelský parlament naskočil do rozjetého vlaku a stane se tak prvním, kdo zvolenému prezidentovi dovolí složit přísahu ve formě NFT. Nový prezident země tak obdrží digitální verzi originální přísahy podepsané jeho otcem.

Jakou hodnotu NFT přináší?

Technologie blockchain umožňuje, aby digitální aktivum bylo unikátní, nezaměnitelné a především nepadělatelné. NFTs proto představují významný pokrok v uchování a prodeji artiklů jako jsou fotografie, video, audio nebo jakýkoliv jiný předmět v digitální formě, jelikož se digitální díla dodnes velmi snadno kopírují, přenášejí a prodávají bez toho, aniž by byl oceněn původní umělec nebo tvůrce. S příchodem NFTs se tak pro ně vytváří nová hodnota díky tomu, že jejich díla nemohou být nadále vlastněna neoprávněně.

Hodnota pro konečného spotřebitele je naproti tomu tvořena skrze výslednou jedinečnost a autenticitu, která doteď nebyla u žádného jiného produktu k dispozici. Jak sám Beeple nedávno zmínil v jednom rozhovoru: “Každý se ptá, jakou hodnotu NFT přináší. A opravdu to není nic víc, než hudba nebo obrazy. Je to o emocionálním spojení, které lidem předáváme.”

Každý se ptá, jakou hodnotu NFT přináší. A opravdu to není nic víc, než hudba nebo obrazy. Je to o emocionálním spojení, které lidem předáváme.

—Mike Winkelmann, aka Beple

Globálnost nahrazuje lokálnost.

NFTs otevírají zcela novou hranici možností napříč nesčetnými odvětvími a v mnoha ohledech připomínají počáteční šíření internetu. Podobně tak i ti, kteří se do oblasti kryptoměn a NFT vrhnou jako první, se stanou těmi největšími a nejúspěšnějšími.

V advertia digital pracujeme v současnosti na několika NFT projektech, primárně souvisejících s brandingem a web designem. Vedle toho navíc začínáme stále více experimentovat prostřednictvím space_pace, našeho startup a idea studia, se specializovanou divizí NFTLABS.

NFTLABS vznikla jako reakce na několik projektů, které vymýšlíme nebo s nimiž pomáháme v rámci NFT sféry. Někteří, jako je iMucha, se věnují umění, jiní zase sběratelství. Velký potenciál vidíme v 3D designu a interakci jako takové. Příležitost spolupracovat s Binance NFT a jejich programem “100 Creators” nám pomohla získat skvělý přehled a užitečné postřehy.

Za důležité považujeme zmínit, že všechny tyto projekty jsou vystavěny jako globální – což představuje ohromnou sílu všech digitálních projektů – jelikož se zdá, že globálnost opravdu nahrazuje lokálnost.

Není pro každého.

Stejně tak, jako jedna bota nesedí všem, NFTs nejsou pro každého. Někdy nesedí do určitého business modelu nebo typu komunikace.

Jaká NFTs jsou nejoblíbenější?

Představujeme krátký výčet některých odvětví a jejich produktů, pro které je tento trend přínosný:

Umění

iMucha 

Alfons Mucha se proslavil v Paříži v roce 1895, kde se stal významným představitelem francouzské secese. Nyní jeho díla dostávají nový život, důležitost a hodnotu prostřednictvím NFTs.

Filip Hodas 

Tento populární český umělec, známý také jako Hoodass, se propracoval až na vrchol v rámci 3D a 4D vizuálů. Tento umělec mintuje na předních platformách jako je SuperRare nebo Nifty Gateway. Na jeho tvorbu se čeká i několik měsíců a jeho NFTs se prodávají i za desítky ETH. 

Pablo & Frida

Pablo & Frida vytváří vyrenderované 3D galerijní výstavy pro jejich využití ve virtuální realitě. V budoucnu tak budou galerie nejspíš prázdné a návštěvníci budou moci výstavy procházet virtuálně.  

Zábava a hry

CryptoKitties 

CryptoKitties vás poblázní kočkami. Umožňuje hráčům nakupovat, sbírat, chovat a prodávat virtuální kočky. Vygenerovala na tom už desítky milionů dolarů.

Decentraland 

Decentraland je online prostor, jež kombinuje virtuální realitu s technologií blockchain a hráči mají přímou kontrolu nad pravidly tohoto světa. NFT představují herní komodity jako umění, oblečení nebo virtuální nemovitosti.

Zboží a sběratelské předměty

LVMH

Skupina LVMH vidí NFTs jako cestu pro potvrzení autentičnosti luxusního zboží. 

Nike

Společnost Nike si nechala patentovat CryptoKicks – digitální tenisky, které by mohly fungovat jako NFT.

Cestování

I když propojení NFT s cestováním a turistikou je teprve spíše hudbou budoucnosti, ukazuje se, že by NFTs mohly sloužit jako druh permanentního suvenýru, jež bude symbolem nostalgie a jedinečnosti. Alternativně třeba ve formě limitované edice. Mohly by být použity také jako věrnostní program pro cestující. Představte si to třeba jako budoucí verzi porcelánových domů Delft z KLM.

Osobně vnímám NFT jako standard budoucnosti. Lze očekávat, že při vstupu opravdových ikon na trh NFT získá celý ekosystém kvalitu, vizi a směr.

—Honza Borysek, CEO & Strategie, advertia digital
Veškerá umělecká díla jsme převzali z webové stránky NFTLABS, sesterské společnosti space_pace na adrese: https://www.nftlabs.cz/.

Ve velmi blízké budoucnosti vzniknou úžasné projekty

Digitální hrací pole budoucnosti vypadá velmi odlišně od toho dnešního. Nebude již založen na rigidním hybridu vítězů a poražených. Spíše bude složen z několika velkých distribučních platforem jako je Amazon, na kterých budou miliony tvůrců a obchodníků prodávat své NFT produkty.

A díky nevyhnutelnému zavedení nových kryptoměn, jako je Worldcoin, jehož cílem je zpřístupnit krypto všem jednotlivcům na planetě, jsou produkty a služby založené na NFT předurčeny k tomu, aby se staly dostupnějšími, intuitivnějšími, zajímavějšími a samozřejmě lukrativnějšími.

NFT tsunami se blíží. Jste připraveni?

 | Westley Overcash
Westley Overcash

advertia digital named Top 2022 B2B Company by Clutch

1 min read

Today, we’re thrilled to announce that we’ve been recognized as a Clutch Leader in 2022. According to the ratings and reviews platform, we’re among the top B2B companies in the Czech Republic this year! #1 Top Advertising Agencies in the Czech Republic #1 Top Branding Agencies in the Czech Republic #1 Top Digital Agencies in […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Leoš Mareš novým Jonem Snowem [Marketing News 11.4.2022]

5 min read

Po menší pauze se Marketing News vrací v plné síle! Dnes se společně podíváme na novou HBO kampaň s Leošem Marešem, nový nealko drink balený do papíru, a nebo také na novou funkci YouTube, kterou pro nás nejspíše chystá.  Tak pojďme na to! Na video se můžete podívat TADY. Česko vítězem na EXPO 2020 v […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

TOP informační appky podle nás [Marketing News 7.3.]

3 min read

Vítejte u dalšího dílu Marketing News. Dnes jsme probrali jaké české firmy pomáhají Ukrajině, koho sledovat, když vás zajímá aktuální dění, ale nechybí ani témata, která probíráme na týdenní bázi. Na video se můžete podívat TADY. Top informační zdroje Nevíte koho sledovat kvůli aktuálnímu dění? My pro vás máme top našich nejoblíbenějších informačních zdrojů – […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

Kontakt

Už jen pár kliků a můžeme se spojit.

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

Ozvěte se nám
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace