Menu

H&M zavře 250 obchodů a přichází propojení chatů v Messengeru a na Instagramu

4 min read

V dnešních marketing news se dnes podíváme na to, jaký vliv měl koronavirus na retail, jakou novinku momentálně testuje Facebook a jaké změny chystá oděvní společnost H&M

Jak ovlivnila první vlna epidemie retail?

Výzkumná agentura Nielsen přišla s rešerší nákupního chování v retailu, zaměřovala se na období první vlny epidemie (leden až červenec). Z prezentovaných dat vyplývá, že nejvíce během karantény rostl On-line. Ten v období leden – únor zaznamenal meziroční růst tržeb o 37,2 %, během karantény (březen – duben) byl ale meziroční růst 104,9 %. Největší pokles zaznamenal během karantény Horeca segment a to o 77 %. Po karanténě se pokles obratu snížil na (- 21 %).

Meziroční srovnání tržeb v retailu během první vlny epidemie, zdroj: Nielsen

Z dat dále vyplývá, že 30 % zákazníků začalo kupovat levnější produkty a značky. Ve druhém čtvrtletí začali Češi více šetřit a tento podíl se zvýšil z 41 % na 46 %.

Alza přichází s vánoční kampaní 

Kreativa vznikla in-house a zaměřuje se na bezpečnost nákupu. Kampaň bude běžet v Česku, v Maďarsku a na Slovensku.

Přichází propojení chatů v Messengeru a na Instagramu

Uživatelé Facebooku nyní mohou na vybraných trzích uživatelům Instagramu posílat zprávy, aniž by museli stahovat novou aplikaci. To stejné platí i pro uživatele Instagramu vůči uživatelům Facebooku. V dalších měsících je plánováno rozšíření do celého světa.

Jak bude vypadat chat mezi uživatelem Instagramu a uživatelem Messengeru, zdroj: about.fb.com

Facebook minulý týden oznámil, že integruje chat Messengeru s přímými zprávami na Instagramu a posouvá ho k cíli, kterým je sjednocený systém zasílání zpráv přes jeho tři komunikační aplikace (Instagram, Facebook a WhatsApp).

I když zůstanou samostatnými aplikacemi, krok ke spojení chatů by mohl rovněž vyvolat obavy u antimonopolního úřadu ohledně jejich dominantního postavení v oblasti zasílání zpráv.

Zásilkovna přichází se samoobslužnými výdejními místy

Boxy jsou zatím na 11 místech v Česku a do konce roku plánuje Zásilkovna jich mít rozmístěno na 150 místech. V těchto Z-boxech bude možné za stejnou cenu jako přes výdejní místa zásilku vyzvednout a poslat. Zásilkovna těmito boxy chce cílit na menší města a vesnice, kde zatím nemá dostatečně rozšířenou distribuční síť.

Zdroj: Zásilkovna
foto: Zásilkovna

H&M zavře 250 obchodů

Švédská oděvní společnost H&M se chce více přizpůsobovat změnám nákupního chování svých zákazníků, které se projevuje větším zájmem o nakupování přes internet. V příštím roce proto plánuje uzavřít 250 poboček, přibližně 5 % z celkového počtu.

ilustrační snímek

V současnosti má společnost z důvodu pandemie zavřeno přibližně 3 % poboček. Na jaře to bylo 80 %.

 | Martin Chovanec
Martin Chovanec
  • #marketingnews

advertia digital named Top 2022 B2B Company by Clutch

1 min read

Today, we’re thrilled to announce that we’ve been recognized as a Clutch Leader in 2022. According to the ratings and reviews platform, we’re among the top B2B companies in the Czech Republic this year! #1 Top Advertising Agencies in the Czech Republic #1 Top Branding Agencies in the Czech Republic #1 Top Digital Agencies in […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Leoš Mareš novým Jonem Snowem [Marketing News 11.4.2022]

5 min read

Po menší pauze se Marketing News vrací v plné síle! Dnes se společně podíváme na novou HBO kampaň s Leošem Marešem, nový nealko drink balený do papíru, a nebo také na novou funkci YouTube, kterou pro nás nejspíše chystá.  Tak pojďme na to! Na video se můžete podívat TADY. Česko vítězem na EXPO 2020 v […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

TOP informační appky podle nás [Marketing News 7.3.]

3 min read

Vítejte u dalšího dílu Marketing News. Dnes jsme probrali jaké české firmy pomáhají Ukrajině, koho sledovat, když vás zajímá aktuální dění, ale nechybí ani témata, která probíráme na týdenní bázi. Na video se můžete podívat TADY. Top informační zdroje Nevíte koho sledovat kvůli aktuálnímu dění? My pro vás máme top našich nejoblíbenějších informačních zdrojů – […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace