Menu

H&M zavře 250 obchodů a přichází propojení chatů v Messengeru a na Instagramu

4 min read

V dnešních marketing news se dnes podíváme na to, jaký vliv měl koronavirus na retail, jakou novinku momentálně testuje Facebook a jaké změny chystá oděvní společnost H&M

Jak ovlivnila první vlna epidemie retail?

Výzkumná agentura Nielsen přišla s rešerší nákupního chování v retailu, zaměřovala se na období první vlny epidemie (leden až červenec). Z prezentovaných dat vyplývá, že nejvíce během karantény rostl On-line. Ten v období leden – únor zaznamenal meziroční růst tržeb o 37,2 %, během karantény (březen – duben) byl ale meziroční růst 104,9 %. Největší pokles zaznamenal během karantény Horeca segment a to o 77 %. Po karanténě se pokles obratu snížil na (- 21 %).

Meziroční srovnání tržeb v retailu během první vlny epidemie, zdroj: Nielsen

Z dat dále vyplývá, že 30 % zákazníků začalo kupovat levnější produkty a značky. Ve druhém čtvrtletí začali Češi více šetřit a tento podíl se zvýšil z 41 % na 46 %.

Alza přichází s vánoční kampaní 

Kreativa vznikla in-house a zaměřuje se na bezpečnost nákupu. Kampaň bude běžet v Česku, v Maďarsku a na Slovensku.

Přichází propojení chatů v Messengeru a na Instagramu

Uživatelé Facebooku nyní mohou na vybraných trzích uživatelům Instagramu posílat zprávy, aniž by museli stahovat novou aplikaci. To stejné platí i pro uživatele Instagramu vůči uživatelům Facebooku. V dalších měsících je plánováno rozšíření do celého světa.

Jak bude vypadat chat mezi uživatelem Instagramu a uživatelem Messengeru, zdroj: about.fb.com

Facebook minulý týden oznámil, že integruje chat Messengeru s přímými zprávami na Instagramu a posouvá ho k cíli, kterým je sjednocený systém zasílání zpráv přes jeho tři komunikační aplikace (Instagram, Facebook a WhatsApp).

I když zůstanou samostatnými aplikacemi, krok ke spojení chatů by mohl rovněž vyvolat obavy u antimonopolního úřadu ohledně jejich dominantního postavení v oblasti zasílání zpráv.

Zásilkovna přichází se samoobslužnými výdejními místy

Boxy jsou zatím na 11 místech v Česku a do konce roku plánuje Zásilkovna jich mít rozmístěno na 150 místech. V těchto Z-boxech bude možné za stejnou cenu jako přes výdejní místa zásilku vyzvednout a poslat. Zásilkovna těmito boxy chce cílit na menší města a vesnice, kde zatím nemá dostatečně rozšířenou distribuční síť.

Zdroj: Zásilkovna
foto: Zásilkovna

H&M zavře 250 obchodů

Švédská oděvní společnost H&M se chce více přizpůsobovat změnám nákupního chování svých zákazníků, které se projevuje větším zájmem o nakupování přes internet. V příštím roce proto plánuje uzavřít 250 poboček, přibližně 5 % z celkového počtu.

ilustrační snímek

V současnosti má společnost z důvodu pandemie zavřeno přibližně 3 % poboček. Na jaře to bylo 80 %.

 | Martin Chovanec
Martin Chovanec
  • #marketingnews

Instagram’s Teenage Temper Tantrum

3 min read

  Over the past several weeks, Instagram’s latest changes have wreaked havoc on users and advertisers. With the chatter and debate intensifying, I sat down to take a look at the historical context, examine how we got here and contemplate its future. The birth of Instagram  Instagram was launched in 2010 as a simple way […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

advertia digital named Top 2022 B2B Company by Clutch

1 min read

Today, we’re thrilled to announce that we’ve been recognized as a Clutch Leader in 2022. According to the ratings and reviews platform, we’re among the top B2B companies in the Czech Republic this year! #1 Top Advertising Agencies in the Czech Republic #1 Top Branding Agencies in the Czech Republic #1 Top Digital Agencies in […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Leoš Mareš novým Jonem Snowem [Marketing News 11.4.2022]

5 min read

Po menší pauze se Marketing News vrací v plné síle! Dnes se společně podíváme na novou HBO kampaň s Leošem Marešem, nový nealko drink balený do papíru, a nebo také na novou funkci YouTube, kterou pro nás nejspíše chystá.  Tak pojďme na to! Na video se můžete podívat TADY. Česko vítězem na EXPO 2020 v […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace