Menu

Facebook přichází s novým redesignem! Na jaké změny se můžete těšit?

4 min read

Facebook nedávno oznámil redesign svých stránek. A ten se postupně dostává mezi běžné uživatele. Co tato novinka přinese?

Zdroj: Facebook

Na redesign se podíval Jan Říha, který je v advertii Head of Design.

“Redesign uživatelského rozhraní je určitě logickým krokem ze strany Facebooku. Nový vzhled je prakticky identický s tím, který vidíme na mobilních zařízeních. Jak z pohledu zaměstnanců FB tak každodenních uživatelů je používání jedné platformy praktičtější než více verzí jednoho stejného produktu.

Po prvotním šoku z připravovaných změn se tak ukázalo, že se prakticky o žádnou novinku nejedná. Pouze o nasazení mobilního uživatelského rozhraní na desktopu.

Zajímavější bude ale sledovat, jak Facebookovou komunitu změní strategie ,,Skupiny na prvním místě,” které mohou například v době COVID pandemie sloužit jako silný nástroj pro spojení lidí a poskytnutí pomoci tam, kde je potřeba.”

Jan Říha, Head of Design

Zdroj: Facebook

Jak zmínil Jan, redesign se zaměřuje především na větší rozšíření skupin mezi uživatele. Nově nám tak Facebook bude v News Feedu navrhovat, do jakých skupin bychom mohli vstoupit.

Zároveň i přechod do skupin bude pro uživatele mnohem jednodušší. Orientace na facebook skupiny je poněkud překvapivá vzhledem k tomu, že se v těch soukromých hodně často šíří fake news (více zde). Facebook již používá nástroj nazvaný Group Quality, který pomocí AI skenuje příspěvky ve skupině a je tak schopný odhalit ty, které porušují zásady Facebooku.

Co se týče reklamních formátů, můžeme si všimnout, že zmizel pravý sloupec pro reklamu. Ten byl sice, co se týče ceny kliku na reklamu, levnější, ale zpravidla přiváděl menší množství konverzí. Nově tak budeme moci spouštět reklamu pouze v News Feedu.

A to není vše! Facebook reaguje na současné dění a spouští Messenger Rooms.

Zdroj: Facebook

“Vzhledem k situaci okolo COVID-19 jsou chatovací aplikace důležitější, než kdy předtím. V business prostředí vedou zejména Google Hangouts, Zoom, Skype a Microsoft Teams. Mezi těmi pro volný čas pak samozřejmě FaceTime nebo například aplikace pro teenagery HouseParty.

Facebook proto nečekal a spustil Messenger Rooms, který umí navíc propojovat uživatele napříč aplikacemi, bavíme se tedy o integraci mezi Instagram, Facebook a Whatsapp. Touto novinkou se tedy zase o kousek přibližujeme slibované intergraci samotného chatu těchto appek.”

Honza Borýsek, zakladatel agentury

Co říkáte na novinky Facebooku vy?
Jste s nimi spokojeni?

 | Ghost
Ghost

Tvorba vizuální identity: Jak vytvořit nezapomenutelnou značku

5 min read

Digitální agentura advertia digital nabízí komplexní řešení pro váš online marketing. Spolehlivý tým odborníků, individuální přístup a neustálá optimalizace vás přesvědčí, že jsme správná volba pro růst vašeho podnikání.

 | Daniel Votruba

Daniel Votruba

Digitální Agentura: Průvodce Pro Úspěšný Online Marketing

5 min read

Digitální agentura advertia digital nabízí komplexní řešení pro váš online marketing. Spolehlivý tým odborníků, individuální přístup a neustálá optimalizace vás přesvědčí, že jsme správná volba pro růst vašeho podnikání.

 | Daniel Votruba

Daniel Votruba

Instagram’s Teenage Temper Tantrum

3 min read

  Over the past several weeks, Instagram’s latest changes have wreaked havoc on users and advertisers. With the chatter and debate intensifying, I sat down to take a look at the historical context, examine how we got here and contemplate its future. The birth of Instagram  Instagram was launched in 2010 as a simple way […]

 | Dávid Stirber

Dávid Stirber

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace