Menu

Reklamy ze Super Bowl v číslech

5 min read

Se zhodnocením reklam ze Super Bowlu z pohledu kreativy v reklamách jsme se již mohli setkat na několika marketingových i společenských webech. Pojďme se ale na nejsledovanější sportovní událost roku podívat více z pohledu čísel

V roce 1967 byla cena za 30 sekundový spot 40 000 dolarů. Pokud bychom vzali v potaz inflaci, která v tomto čísle není zahrnuta, dostali bychom se na částku 307 753 dolarů. V porovnání s letošní sumou, která byla průměrně 5,6 milionu dolarů (127,5 milionu korun), je to opravdu velký rozdíl.

Vidíme tedy vysokou částku za reklamu, která pro většinu lidí asi nebude dávat smysl. Pokud ale vezmeme v potaz, že letošní Super Bowl vidělo 102,1 milonu diváků, tak zjistíme, že cena za oslovení jednoho diváka byla 1,25 Kč. Průměrná cena za oslovení jednoho diváka na národním kanále v USA se pohybovala v roce 2019 kolem 0,44 Kč, to znamená, že Super Bowl je dražší o 184,09 %

Dalším nepříjemným faktem je to, že podle výzkumu z roku 2019 bere 78 % sledujících reklamy na Super Bowlu pouze jako zábavu, která je k nákupu nepřesvědčí. Určitě ale nelze říci, že reklama na Super Bowlu nedává smysl. Vyprodaly se všechny reklamní sloty, takže o reklamu je mezi společnostmi velký zájem. Bylo by tedy potřeba se podívat více pod pokličku a zjistit, jak reklama na Super Bowl ovlivňuje awareness, popřípadě tržby.

K Super Bowlu také neodmyslitelně patří poločasová show, kterou letos obstaraly Shakira a Jennifer Lopez. Jejich energie přivedla k videu na youtube už za prvních 6 dnů 117 milionů diváků! Video z minulého roku, kdy vystupovali Maroon 5 pouze 14 milionů zhlédnutí. Kolik byl honorář těchto hvězd? Tak jako každý rok to bylo přesně 0 Kč. NFL ale stále platí veškeré náklady této poločasové show (technika, security, atd.). Zpěvačky ale ani tak neprodělaly, v den Super Bowlu se zvýšily prodeje jejich singlů o 1013 %!

V Super Bowlu se také projevila elektromobilová horečka. Poprvé byla v jeho rámci odvysílána více než jedna reklama na elektroauta – z celkem 9 reklam se jich objevily 4 včetně reklamy na elektronický Hummer.

Co se týče statistik ohledně používání mobilních telefonů, až 29 % diváků si během hry chatovalo, 28 % dokonce hrálo hry a 27 % bylo aktivních na sociálních sítích.

V roce 2021 se bude finále Super Bowlu konat na Floridě. Uhodnete kolik bude stát 30 sekundový spot a kolik diváků se na finále podívá?

 | Ghost
Ghost

Tvorba vizuální identity: Jak vytvořit nezapomenutelnou značku

5 min read

Digitální agentura advertia digital nabízí komplexní řešení pro váš online marketing. Spolehlivý tým odborníků, individuální přístup a neustálá optimalizace vás přesvědčí, že jsme správná volba pro růst vašeho podnikání.

 | Daniel Votruba

Daniel Votruba

Digitální Agentura: Průvodce Pro Úspěšný Online Marketing

5 min read

Digitální agentura advertia digital nabízí komplexní řešení pro váš online marketing. Spolehlivý tým odborníků, individuální přístup a neustálá optimalizace vás přesvědčí, že jsme správná volba pro růst vašeho podnikání.

 | Daniel Votruba

Daniel Votruba

Instagram’s Teenage Temper Tantrum

3 min read

  Over the past several weeks, Instagram’s latest changes have wreaked havoc on users and advertisers. With the chatter and debate intensifying, I sat down to take a look at the historical context, examine how we got here and contemplate its future. The birth of Instagram  Instagram was launched in 2010 as a simple way […]

 | Dávid Stirber

Dávid Stirber

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace