Menu

Top 3 Design Thinking metody, které používáme každý (pracovní) den!

4 min read

Design Thinking je metoda, mindset, životní nastavení, firemní kultura, ale zejména proces, díky kterému jsou firmy i jednotlivci schopni vytvářet nebo vylepšovat své (nejen marketingové) aktivity. Když přijde na Design Thinking, vypadá to, že na světě existují pouze dva úhly pohledu.

  1. První skupinou jsou lidé, co vidí Design Thinking jako pouhé kecání o dlouho zaběhnutých metodách převlečených do “fancy buzzwordů” (čtěte jako “nic nového”). Musíme přiznat, že do určitého bodu vlastně i souhlasíme. Momentálně je Design Thinking ohromným trendem a spousta konzultantů a agentur, které metodiku vlastně ani tak dobře neznají, se schová za Design Thinking nebo Human Centered Design, aby se svezli na vlně trendu a vydělali další kačky navíc.
  2. Pak jsou ale lidé, kteří si doopravdy vyzkoušeli správně vedený Design Thinking workshop či projekt a nebo ti, co se nelimitují rozsahem Design Thinkingu a jeho metodami, ale doopravdy vidí jeho široký rozsah a plně mu rozumí. Pouze a jenom ti si doopravdy dokáží představit celkový potenciál této metody, její zaměření na zpětnou vazbu od lidi a její univerzálnost skrz obory a odvětví businessu.

Inovační potenciál Design Thinkingu

Proto je důležité rozumět Design Thinkingu jako výjimečné metodě, která pomůže k vymýšlení nápadů reagujících na reálné potřeby lidí.

Testujte a vytvářejte inovativní projekty. Získávejte naprosto nový pohled na svoje business rozhodnutí a nespoléhejte na své subjektivní domněnky. Není totiž nic lepšího, než jednat na základě reálných pohledů klientů a zákazníků, pouze tak budete připraveni reagovat na současnost a budoucnost.

Žádný problém nemůže být vyřešen na stejné úrovni myšlení, která jej stvořila. (Albert Einstein)

S nadhledem až do nejmenších detailů

Pokud nemáte s Design Thinking žádné zkušenosti, není zcela jasné kde a jak začít. Proto jsme pro vás připravili naše “Top 3 metody Design Thinkingu”, které vám jsou schopné změnit váš dosavadní pohled na vnímání businessu. Jsou poměrně jednoduché, ale přitom přináší okamžitý výsledek:

1. Mapování cesty zákazníka

Vždy existuje určitá “cesta” zákazníka ke koupi nebo využití daného produktu či služby. Cestu zákazníka a všechny její části je proto dobré si precizně zmapovat. Dají vám tak celkový pohled na váš business a také potřebný nadhled. Porozumění celého procesu vám navíc umožní si odnést mnohem přesnější pohled na věc. Mít tyto věci zapsané nebo nakreslené je vždy dobrý nápad, využijete je jak při vašem týmovém rozhodování, tak zejména u plánování jednotlivých marketingových kanálů společně s klientem (u nás říkáme partnerem).

2. Rychlé testování skrz landing page

Jednou za čas se vždy najde nový nápad či způsob nové komunikace, který by stálo za to vyzkoušet. Vždy je mnohem výhodnější rychlé testování za účelem rychlého získání relevantního feedbacku pro doladění konceptu. Vytváření webových stránek s nástroji jako je @unbouce vám umožní otestovat cokoliv a to v horizontu několika dnů. Pomocí Google Ads a Facebook Ads můžete na tyto stránky vést relevantní uživatele a zjistit, jak reagují na váš prototyp stránek. Z webové analytiky pak uvidíte, jak se chovají, zdali mají o službu či produkt zájem a tedy i jak je váš prototyp úspěšný. Tento způsob je skvělým příkladem pro business rozhodování, je totiž založený na opravdových zpětných vazbách od uživatelů a je možné si odpovědět na důležité otázky bez potřeby zdlouhavé tvorby plnohodnotného webu.

3. Metoda Pětkrát Proč

Tato metoda je pro všechny, kteří jsou zvídaví, nejsou spokojeni nebo jen mají potíže najít opravdový problém, který se nabízí řešit. Metoda “Pětkrát Proč” je velmi užitečná v případě hledání samotného jádra problému. Jednoduše se zeptejte sami sebe nebo vašeho okolí pětkrát “proč”. Získáte sérii odůvodnění, které nakonec vytvoří komplexní pohled na danou situaci.

Najděte si své metody a začněte s Design Thinkingem ještě dnes!

Používání metod Design Thinkingu je dobré pro každou firmu. V advertia digital využíváme ty nejlepší Design Thinking metody, abychom plně ovládli business inovace a digitální marketing. Buzzword to je, ale funguje velmi dobře. Začněte proto s “Design Thinking” ještě dnes!

Jo! A pokud budete chtít poradit, napište nám na cheers@advertia.cz, rádi nasdílíme více zkušeností.

Oblíbené zdroje o Design Thinkingu:
Service Design Thinking (design thinking bible)
Service Design: From Insight to Implementation (amazing case studies)
The Design Sprint by Google (kick-ass set of framework used by GV)

 | Honza Borýsek
Honza Borýsek

Instagram’s Teenage Temper Tantrum

3 min read

  Over the past several weeks, Instagram’s latest changes have wreaked havoc on users and advertisers. With the chatter and debate intensifying, I sat down to take a look at the historical context, examine how we got here and contemplate its future. The birth of Instagram  Instagram was launched in 2010 as a simple way […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

advertia digital named Top 2022 B2B Company by Clutch

1 min read

Today, we’re thrilled to announce that we’ve been recognized as a Clutch Leader in 2022. According to the ratings and reviews platform, we’re among the top B2B companies in the Czech Republic this year! #1 Top Advertising Agencies in the Czech Republic #1 Top Branding Agencies in the Czech Republic #1 Top Digital Agencies in […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Leoš Mareš novým Jonem Snowem [Marketing News 11.4.2022]

5 min read

Po menší pauze se Marketing News vrací v plné síle! Dnes se společně podíváme na novou HBO kampaň s Leošem Marešem, nový nealko drink balený do papíru, a nebo také na novou funkci YouTube, kterou pro nás nejspíše chystá.  Tak pojďme na to! Na video se můžete podívat TADY. Česko vítězem na EXPO 2020 v […]

 | Nela Březinová

Nela Březinová

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace