Menu

Instagram představil IGTV. Co novinka umožňuje a jak ji využít v marketingu?

3 min read
IGTV (CNET)

Instagram, spolu s dosažením 1 miliardy uživatelů, oznámil vytvoření nové video aplikace = Instagram TV (IGTV). Jedná se o poslední hřebíček do rakve pro Snapchat? A jak bude na novinku reagovat YouTube?

Pojďme ale o krok zpět … jak se na IGTV registrovat? Jak funguje a co od ní můžeme očekávat?

IGTV lze používat dvěma způsoby. První možností je přímo přes aplikaci Instagram. Druhou možností je stažení si samotné aplikace IGTV pro iOSnebo pro Android.

Založení kanálu IGTV přes aplikaci Instagram je jednoduché:

Jak nastavit IGTV?

Na IGTV můžete nahrávat videa, která jsou delší než minutu a zároveň nepřekročí délku jedné hodiny. Prozatím většina uživatelů může nahrávat videa o maximální délce deseti minut. Delší videa mohou nahrávat pouze uživatelé s vyšším počtem followerů. Cílem Instagramu je, aby hodinová videa mohli postupem času nahrávat všichni uživatelé.

Mrkněte, jak může vypadat vaše první IGTV video!

Naše první IGTV video (advertia digital)

Hlavní odlišností v porovnání s YouTube je vertikální full screen zobrazení. Důvodem k tomuto kroku je snaha Instagramu vytvořit co nejvíce uživatelsky přívětivé prostředí pro uživatele mobilních telefonů.

Na druhou stranu, pokud budete chtít sdílet stejné video na YouTube i na Instagramu, vzniká problém s formátem. Například Instagram od ATP World Tour nahrál na IGTV video, které bylo původně v horizontálním formátu a kvůli tomu jsou některé textace mimo výřez videa. Kluci z TheMAG, kterým jsme tvořili webové stránky, pak řeší situaci nahráním horizontálního videa vertikálně, kdy si musí fanoušci pootočit telefon o 90°. Do budoucna se ovšem dá čekat, že videa se začnou primárně tvořit jako vertikální.

IGTV (Social Chain)

Co čekat od IGTV na úrovni marketingu?

Prvním cílem IGTV je zaměření se na engagement (interakci), proto je IGTV zatím bez reklam, to také vede k nulovému prostoru pro placenou propagaci na této platformě. To ovšem nemusí tolik vadit. Protože 80 % uživatelů Instagramu sleduje i účty firem, hlavní potenciál tedy je v tuto chvíli v samotné tvorbě videí. Další možností může být spolupráce s influencery, kteří na IGTV mohou zhodnotit nebo doporučit Váš produkt.

To, že v tuto chvíli reklamy pro tento formát neexistují je ovšem jen otázka času … brzy se proto můžeme těšit na reklamní formáty podobné těm u Facebooku nebo YouTube, přímo v IGTV.

IGTV je určitě skvělým nápadem, který pomůže Instagramu na cestě za prvním místem v rámci všech sociálních sítí. Společně s další novinkou, možností Instagram videohovorů, je zcela jasné, že se Instagram snaží co nejrychleji dostat na úplnou špičku social media ledovce.

Uvidíme, jak se tato novinka uchytí a jak pomůže Instagramu v jeho nezastavitelném růstu. Každopádně máme radost a držíme palce!

Stay tuned, guys!

 | Honza Borýsek
Honza Borýsek

Konec cookies a omezení telekomunikačního marketingu

5 min read

Zajímá vás, co nového se událo ve světě marketingu? Čtěte dál! Konec cookies, jak je znáte Markeťáci pozor!  Od ledna přichází změny ve způsobu zpracovávání dat na internetu. Doposud platil systém „opt-out“, kdy je uživatel o cookies pouze informován, nyní však ke sběru dat bude třeba písemného souhlasu, tzn. „opt-in“. Změna se týká i pixel […]

 | Radka Haladyová

Radka Haladyová

Škoda doručuje zásilky až do kufru auta a IKEA má vlastní reality show

8 min read

V dnešních marketing news nahlédneme pod pokličku marketingovým novinkám z celého světa. Tak se pohodlně usaďte a jdeme na to! Novinka od Facebooku – Horizon Workrooms Nudným videokonferencím odzvonilo!  Facebook představil virtuální prostor pro pracovní schůzky, ve kterém se budete moci scházet s kolegy v jedné místnosti prostřednictvím avatarů. Ti dokážou gestikulovat, navazovat oční kontakt […]

 | Radka Haladyová

Radka Haladyová

Jste připraveni na NFT tsunami?

5 min read

Začíná se to rozjíždět, přátelé! Společnost Binance nedávno představila Binance NFT – tržiště pro NFT a digitální sběratelství. V rámci této iniciativy také spustila program s názvem “100 creators”, jež vyzdvihuje talenty z celého světa.  Ještě ten samý den však Michael Winkelmann, americký digitální umělec známý pod přezdívkou Beeple, představil platformu WENEW s cílem stát […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace