Menu

Co je Clubhouse a jak funguje? Aneb první večer strávený v „růmkách“.

5 min read

V posledních dnech Česko začalo objevovat Clubhouse. Jedná se o novou a nutno dodat, že poměrně mysteriozní sociální síť přístupnou ”zatím’’ jen pro vyvolené, kteří obdrží pozvánku. Pro ty, co na ni teprve čekají, jsem sepsal krátký brief toho, co vás na Clubhouse čeká a jaké máte mít od této sociální sítě očekávání.

Pojďme si nejprve Clubhouse představit. Jedná se o novou chatovací aplikaci, kde člověk komunikuje prostřednictvím svého hlasu. V jednoduchosti tedy něco jako “konferenční telefonát”. Uživatelům umožňuje říci doslova cokoli je zrovna napadne, a to zcela bez cenzury. Nic se nikam nenahrává. Když se pokusíte rozhovor nahrávat skrze nahrávání obrazovky, aplikace se zastaví. Nicméně těžko říct, jestli náhodou nenahrává samotný Clubhouse …

Už v době, kdy měl Clubhouse 1500 uživatelů, byla jeho hodnota odhadována na 100M dolarů. Dnes má tato aplikace exponenciální růst a čítá přes 600 tisíc uživatelů, včetně Oprah, Jareda Leta nebo Draka.

Uživatelé se mohou připojovat do nejrůznějších skupin podle jejich zájmů a koníčků. V těchto skupinách jsou odděleně diskutéři a posluchači. Ti mohou případně vstoupit do diskuze poté, co jim je přidělené slovo. Těchto skupin je nekonečné množství a aplikace je nazývá “room” (česky pokoj). Mezi českými uživateli se proto rychle ustálil výraz “růmky”.

Stejně jako na jiných sociálních sítích je možné hledat jiné uživatele a navzájem se propojovat (followovat). S růstem sledujících se vám začnou přímo nabízet skupinové konverzace, ve kterých je nějaký z nich. Vidíte přehled právě probíhajících diskuzí, který vypadá jako televizní program a je už jen na vás, kam se chcete připojit. Aplikace je zatím pouze pro iPhone.

Když se člověk dostane do konkrétní relace, vidí vedle názvu zároveň i diskutující. Následně je vidět i přehled všech posluchačů. Dnes se na skupinách pohybuje kolem 50-100 lidí a vždy kolem 10 diskutujících. Člověk se může z publika přihlásit ke slovu a po schválení adminem dané skupiny se může přidat mezi diskutující.

Stejně jako jsme zvyklí z online video-callů, je možné přes tlačítko “mute” (vypnout zvuk) pouze poslouchat ostatní, “unmute” pak, když chcete začít mluvit. V některých konverzacích se navíc toto tlačítko používá, když chcete “zatleskat”, tlačítko totiž ve skupinové konverzaci bliká. Pojďme se raději podívat, co se na Clubhouse dělo, ať vám lépe přiblížím celé fungování. Hned v první skupině jsem se výborně bavil:

🇨🇿 Clubhouse už není co býval
Skupina, kterou moderoval David Grudl s Barborou Balášovou. Diskutovali se nejrůznější témata, párkrát jsem se do konverzace i přidal. Zajímavé bylo slyšet, že před pár dny na Clubhouse opravdu nikdo nebyl. Dneska večer se do skupiny připojilo přes sto lidí, mezi nimi například influenceři Kovy, Johny Machette nebo Janek Rubeš. Vzhledem k tomu, že mezi námi bylo poměrně dost lidí se zájmem o marketing, přesunuli jsme se po této relaci do další skupiny.

🇨🇿 Marketing ve středu dění
Skupina, ve které se potkalo dost lidí a poměrně vášnivě jsme diskutovali marketing, agentury, nábor, týmovou práci, ideální kombinace talentů, interní tým vs. agentura. Pro mě velmi relevantní a zajímavá diskuze, do které jsem rád přispíval. Relace byla svižná, asi na 30 minut. Řekl jsem si, že zkusím ještě jednu další.

🇨🇿 Média ve 2021: Kde, jak a proč čtete zprávy
Poslední skupina, do které jsem se připojil jsou „Média ve 2021“, kterou organizuje tým CzechCrunch. Zatím poslouchám, ale asi se později do konverzace připojím. Diskutují totiž celkově obor médií, hodnotu článků a reklamy, jaké jsou férové ceny. Velmi zajímavá a na úrovni konverzace. Diskuze plná super názorů ze všech třech stran – média / PR agentury / klienti.

Závěrem lze říci, že tajemná mlha, kterou je Clubhouse zahalen, nabízí v tuto chvíli pro uživatele opravdu zajímavé a inspirativní diskuze, o kterých si uživatelé Facebooku a dokonce i Linkedinu mohou jen zdát. Otázkou ale zůstává, jak rychle se bude komunita uživatelů rozšiřovat, kdo z uživatelů ji jen ochutná a pro koho bude tato síť dlouhodobě zajímavá. Na odpovědi si budeme muset ještě chvíli počkat.

A slyšíme se na Clubhouse!

 | Honza Borýsek
Honza Borýsek

Konec cookies a omezení telekomunikačního marketingu

5 min read

Zajímá vás, co nového se událo ve světě marketingu? Čtěte dál! Konec cookies, jak je znáte Markeťáci pozor!  Od ledna přichází změny ve způsobu zpracovávání dat na internetu. Doposud platil systém „opt-out“, kdy je uživatel o cookies pouze informován, nyní však ke sběru dat bude třeba písemného souhlasu, tzn. „opt-in“. Změna se týká i pixel […]

 | Radka Haladyová

Radka Haladyová

Škoda doručuje zásilky až do kufru auta a IKEA má vlastní reality show

8 min read

V dnešních marketing news nahlédneme pod pokličku marketingovým novinkám z celého světa. Tak se pohodlně usaďte a jdeme na to! Novinka od Facebooku – Horizon Workrooms Nudným videokonferencím odzvonilo!  Facebook představil virtuální prostor pro pracovní schůzky, ve kterém se budete moci scházet s kolegy v jedné místnosti prostřednictvím avatarů. Ti dokážou gestikulovat, navazovat oční kontakt […]

 | Radka Haladyová

Radka Haladyová

Jste připraveni na NFT tsunami?

5 min read

Začíná se to rozjíždět, přátelé! Společnost Binance nedávno představila Binance NFT – tržiště pro NFT a digitální sběratelství. V rámci této iniciativy také spustila program s názvem “100 creators”, jež vyzdvihuje talenty z celého světa.  Ještě ten samý den však Michael Winkelmann, americký digitální umělec známý pod přezdívkou Beeple, představil platformu WENEW s cílem stát […]

 | Westley Overcash

Westley Overcash

Is your brand, project or campaign looking for fresh ideas with flawless execution?

Let's powwow!

+420 722 658 771 daniel.votruba@advertia.cz

REQUEST A CONSULTATION
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace
advertia digital | Ilustrace